Life

Zo Starej Turej na vrchol Slovenska

Tento rok oslavujeme 25 rokov od založenia firmy. Bicykle CTM od slovenskej spoločnosti Belve s.r.o. dnes nájdete v každom kúte Slovenska a taktiež v zahraničí. Na našich bicykloch jazdia desiatky tisíc ľudí, ktorým, dúfame, prinášajú rovnakú radosť, akú nám prináša ich tvorba. Bicykle sú pre nás neoddeliteľnou súčasťou života, slogan "Because we love bicycles" v logu nie je iba prázdne klišé. Ako to však celé začalo a aká bola cesta bicyklov CTM až po najpredávanejšiu značku bicyklov na Slovensku? Čítajte ďalej.

 

Bývalá tehelňa na Holubyho ulici v Starej Turej. Na mieste tejto tehelne stojí súčasné sídlo CTM. Tu, v obklopení zelených lúk, tvoríme naše produkty dodnes

 

1994 - 1996 Začína sa naša dlhá a strastiplná cesta podnikaním a otvárame prvý servis, neskôr aj predajňu v malej garáži bývalého „Zväzarmu“ v Starej Turej. Na začiatku sa venujeme len servisu bicyklov, postupne  nesmelo pridávame  predaj komponentov a neskôr aj predaj  bicyklov. Na trhu bol veľký dopyt, tak krátko po našom štarte, konkrétne po dvoch rokoch fungovania, sa postupne rozrastáme, vďaka čomu vznikajú dve ďalšie predajne. V roku 1994 už prevádzkujeme tri predajne, ktoré sa nachádzajú v Starej Turej, Novom Meste nad Váhom a na Myjave. V druhej polovici deväťdesiatych rokov sa stávame zástupcom jednej českej a jednej globálnej značky bicyklov a ďalej distribuujeme rôzne značky cyklodoplnkov. Postupne si budujeme renomé, odberateľskú sieť a šírime svoje meno naprieč republikou. Začíname sa však zaoberať myšlienkou tvorby vlastných produktov.

 

V začiatkoch sa každý staral o všetko. Jeden z dvojice súčasných majiteľov,  M.Lukáč pri servise bicykla v prvej predajni 

 

1997 – 1998 Pokračujeme vo veľkoobchodnej činnosti, no objavujú sa problémy s dodávateľmi, ktorí nestíhajú termíny a my zasa nestíhame včas vybavovať objednávky od odberateľov. To má za následok stagnáciu. Zo štatistík vyplýva, že náš zisk kontinuálne klesá. Stále silnejšie v nás rezonuje myšlienka ponúknuť vlastný produkt, aby sme neboli závislí na dodávateľoch. Cítime, že súrne potrebujeme zmenu.

 

Je skvelý pocit, že niektorí zamestnanci sú s nami od úplných začiatkov až doteraz. Na fotke súčasný art director a hlavný dizajnér Ján Lukáč

 

1999 Prichádza príležitosť prevziať mladú lokálnu, ale veľmi životaschopnú značku - CTM - od jedného z našich odberateľov. Využívame naskytnutú príležitosť a značku CTM kupujeme ako 4 ročnú, s čiastkovými úspechmi. To znamená, že značku síce nekupujeme ako etablovaného hráča, no zároveň cítime, že je to zmena,  ktorá priveje čerstvý vietor do nami už vybudovanej siete s osvedčenými  obchodnými partnermi.

 

Škoda Forman si ako firemný automobil odžil svoje. Viaže sa k nemu nespočetné množstvo vtipných príbehov

 

2000 – 2003  Od roku 2000 vyrábame bicykle pod vlastnou značkou CTM. S touto zmenou súvisí aj ďalšia, ktorá prišla v roku 2001 a bola tiež pomerne zásadná. Firmu totiž sťahujeme do väčších priestorov v Starej Turej, konkrétne do priestorov v centre mesta. Od roku 2000 až doteraz sa snažíme vytvoriť čo najkvalitnejší produkt, ktorý je dotiahnutý do detailu. Taktiež sa už od tejto doby usilujeme nastaviť čo najlepšie podmienky pre obchodníkov a mať efektívnu výrobu. V regióne máme nadštandardné odmeňovanie, vďaka čomu vedia zamestnanci v prípade potreby „zamakať“ a zvládnuť nápor. Paradoxne sú teda aj napriek štedrým odmenám náklady na výrobu jedného bicykla nižšie ako u konkurencie.

 

Prvý tlačený katalóg CTM - Rok 2002

 

2003 - 2004  Na prelome týchto rokov staviame našu prvú „vlastnú“ kolekciu. Jej základom sú dvojfarebné rámy s dizajnom, ktorý je odvážnejší a zaujímavejší. Keď sme vybaľovali z krabíc prvé rámy s novým dizajnom, tak zavládlo nadšenie. Cítili sme, že toto je to, čo prerazí. Na konci roku 2004 sa môžeme pochváliť 10-násobným nárastom predaja oproti roku 2000 a na konte máme 5000 predaných bicyklov ročne. V tejto dobe budujeme aj prvé ekonomické a marketingové stratégie na niekoľko rokov dopredu.

 

CTM Boxer - prvý celoodpružený bicykel z našej produkcie. So súčasnými top modelmi Mons by sme ho už porovnať zrejme nemohli

 

2004 - 2006 Predaj stále rastie a CTMko sa postupne stáva silnejším hráčom na trhu. V roku 2006 započíname spoluprácu s piešťanským zjazdovým tímom Maxxis RANN Riders. Pozornosť vďaka tomu upriamujeme aj na gravity disciplíny.

 

V tíme Maxxis Rann Riders v týchto rokoch jazdili aj Tomáš Tóth a Lukáš Učeň. Tomáš je v súčasnosti produktový manažér pre bicykle a Lukáš je neoddeliteľnou súčasťou CTM Racing Teamu

 

2006 – 2008 Predaj stúpa na 18 000 bicyklov ročne. Rozkvet firmy si vyžaduje opäť nové priestory. Tentokrát sa sťahujeme na miesto, na ktorom sídlime doteraz, tým je Holubyho ulica v Starej Turej. Na konci roku 2008 prichádza hospodárska kríza, ktorá mala pre mnoho firiem ťažké následky.

 

 Prestavba firmy v roku 2007

 

2009 - 2010 Kríza sa naplno prejavuje, neprijímame však žiadne krízové opatrenia a neprepúšťame zamestnancov. Naviac, pridávame opäť nové modely celoodpružených bicyklov, ktoré môžeme označiť ako high end. V roku 2010 meníme firemnú identitu a prvýkrát sa objavuje logo CTM vo forme, v akej sa po malých úpravách používa aj dnes.

 

Naša expozícia na brneneskej výstave v roku 2009

 

2011 - 2012 Dopyt stále rastie a tomu prispôsobujeme aj výrobu. Do výrobnej časti pridávame automatické linky na výrobu kolies. V roku 2011 sa objavuje prvýkrát v ponuke zjazdový špeciál Mons, aj vďaka tejto skutočnosti tím mení názov na Novatec-CTM Racing Team. V roku 2012 budujeme nové skladové priestory a reorganizujeme firmu, aby sme zvládali distribuovať veľký počet objednávok.

 

Výstavba distribučnej haly v roku 2012

 

2013 - 2014 Predaje dosahujú číslo 35 000 bicyklov za rok. K novej hale pribúda ďalšia. V tomto období už CTMko distribuujeme do 10 európskych krajín. Zjazdový tím prechádza kompletne pod naše krídla – stáva sa z neho CTM Racing Team. Pre toto obdobie je známy raketový vzostup disciplíny enduro. V roku 2014 predstavujeme model Scroll, ktorý je určený špecificky na túto disciplínu. Jedná sa zároveň o prvé CTMko, ktoré je osadené 27.5 palcovými kolesami, ktoré sú v dnešnej dobe štandard. Tím takisto reaguje na túto vlnu a prijíma nového enduro jazdca Mateja Vitka.

 

CTM Scroll Xpert z roku 2014. Náš prvý enduro bicykel na 27.5 kolesách. Myslíme, že rozdiel oproti prvým celoodpruženým modelom nemusíme podotýkať

 

2015 - 2016 V roku 2015 prekračujeme magickú hranicu 50 000 predaných bicyklov za rok a stávame sa najpredávanejšou značkou na Slovensku. Firma prechádza opäť rozsiahlou prestavbou, pribúdajú nové kancelárske priestory a výrobné priestory sú taktiež výrazne modernizované. V kolekcií pre rok 2016 už ponúkame 18 modelov celoodpružených bicyklov, ktoré sú postavené výlučne na 27.5 palcových kolesách. Na trh sa začína predierať aj segment e-bikov. Pridávame do kolekcie prvý e-bike s názvom Metric. V roku 2016 prechádzame na moderný riadiaci systém výroby a sme schopní zvýšiť efektivitu a objem výroby.

 

Kancelária kreatívneho marketingového oddelenia

 

2017 -  súčasnosť  V roku 2017 predstavujeme prvý celoodpružený e-bike s názvom Switch, ktorý patrí medzi technologickú špičkou v e-bike svete. Potvrdzujeme tak náš prienik do tohto segmentu. CTM Racing Team žne úspechy doma aj v zahraničí. Adam Rojček sa stáva majstrom SR v zjazde, Ondřej Štěpánek zasa majstrom ČR a takisto vyhráva prestížny pretek európskeho pohára v rakúskom Leogangu. V roku 2018 sa stávajú ústredným bodom v cyklistike e-biky.

 

Ondřej Štěpánek na majstrovskom pódiu so zjazdovým špeciálom Mons Pro

 

V tomto čase taktiež predstavujeme množstvo nových modelov, najmä v kategórií MTB a mestských bicyklov. Využívame technologickú špičku v rámci pohonov - Shimano STEPS a Bafang Max Drive. V roku 2018 znovu rozširujeme ponuku o nové modely bicyklov. Tentokrát predstavujeme náš prvý gravel bike s názvom Koyuk. CTM Racing Team opäť vládne česko-slovenskej scéne. Adam Rojček sa stáva druhýkrát v rade majstrom SR, Ondřej Štěpánek taktiež druhýkrát v rade majstrom ČR. Do kolotoča pretekov sa po dlhej pauze spôsobenej zranením ramena vracia aj Martin Knapec. Cieli na disciplínu enduro a ihneď po návrate vyhráva titul majstra SR.

 

Jeden z majiteľov, Kamil Vrábel s novinkou pre sezónu 2019, ktorou je prvý gravel bike v histórií CTM - model Koyuk

 

"Firma zamestnáva v tomto období viac ako 55 ľudí a našou snahou je stále vylepšovať manažérsky spôsob riadenia vo firme, ideálne z radov našich stálych a lojálnych zamestnancov. Neustále sa snažíme zlepšovať  našu firemnú politiku a tiež pracovné podmienky pre našich zamestnancov. Sledovanie nových trendov v technológiách a v dizajne je tiež našou prioritou, čo potvrdzuje aj každoročný nárast obratu a zároveň aj sortimentu vyrábaných bicyklov a predávaných komponentov." Miroslav Lukáč, CEO

 

Časť z kolektívu ľudí, ktorí predstavujú zosobnenie brandu CTM