Life

CHILLED OUT: OLIVER GOMBALA

 

Chilled out je naša nová, pravidelne nepravidelná rubrika. O čo ide? Čítaj ďalej a dozvieš sa viac! 

 

 

Keďže je momentálne off season, nastalo trochu hluché obdobie. Väčšina ľudí sa zatvorila do fit centier, presunula do prašanu, alebo posadila za Xbox. My si však toto temné obdobie spríjemníme. Že ako? Rozhovormi s členmi CTM Racing Teamu, ktoré budú mať podtitul Chilled out. Ako už názov napovedá, nečakajte formálny charakter, nie sme na akademickej debate. Tak pome na to! Prvým v rade je najmladší člen CTM Racing Teamu z Nového Mesta nad Váhom, Oliver Gombala.

 

Čau Oliver, aký si mal deň?

Čau. Dnes celkom v pohode, zatiaľ. Za chvíľu idem ešte na tréning do fitka.

 

Skús sa v stručnosti predstaviť, koľko máš rokov a odkiaľ pochádzaš?

Mám 16 rokov a pochádzam z Nového Mesta nad Váhom.

 

Ako vyzerali tvoje začiatky a ako si sa vôbec dostal ku zjazdu na bicykloch?

Moje začiatky boli v Kálnici, kde som v podstate vyrastal na bicykli. Otec to tam celé rozbiehal, takže sme tam boli stále , či už s lopatami, alebo na bicykli. K tomuto celému ma teda dotiahol práve on, keďže patril k prvým ľuďom, ktorý začali na Slovensku jazdiť zjazd.

 

Skúšal si okrem zjazdu niekedy aj iné športy, prípadne mal si nejaké iné záľuby?

V zime taktiež snowboardujem, ale to len tak, "rekreačne." Čo sa týka snowboardu, tak mám rád hlavne lesíky alebo parkové skoky, raily, trubky... Upravená zjazdovka ma príliš nebaví.

 

 

Máš nejaký vzor? Nemusí byť práve z cyklistického sveta

Jasné, mám. Je z cyklistického sveta a je to Danny Hart, pretože má naozaj skvelú techniku na blate. Ja mám taktiež veľmi rád blato, tak asi aj kvôli tomu.

 

Aké máš doma podmienky na tréning? Máte dostatok lokálnych tratí? Ja kde a s kým jazdiť, alebo musíš za jazdením viac cestovať?

Trénujem väčšinou sám, mal som aj kamarátov, ktorí jazdili, no buď sa na to vykašľali, alebo jazdia práve vtedy, keď ja nemôžem. S kamarátmi sa staráme o jednu lokálnu trať, ktorá je zábavná, no skôr na enduro bike. Máme blízko aj Kálnicu, no najlepšie a najbližšie je Malinô Brdo, keď sa teda chcem poriadne povoziť.

 

Ako vyzerá momentálne tvoj bežný deň? Máš nejakú náročnú trénengovú prípravu?

Môj deň momentálne vyzerá celkom obyčajne. Od rána do poobedia škola, potom domov, urobím nejaké vecičky na PC, keďže študujem Grafiku digitálnych médií a večer to zakončím fitkom. Má to aspoň výhodu, že večer býva prázdne. Cez týždeň som bohužiaľ celkom málo na bicykli, čo ma mrzí, keďže zo školy prídem vždy až po tme. No snažím sa to dobehnúť aspoň valcami v pivnici. Cez víkend nesmú chýbať Šenkvice alebo lokálna trať + samozrejme nejaké to fitko.

 

 

Je pomerne veľa jazdcov, ktorí nemajú radi zimnú prípravu, tiež patríš ku tým, ktorých posilka vôbec nebaví?

Posilka ma práveže celkom baví, aspoň tam neprechladnem, ako túto jeseň. (smiech)

 

Aké modely bicyklov od CTM jazdíš a ktorý máš najradšej? Prípadne prečo?

Najradšej mám zjazdového Monsa. Taktiež jazdím enduro na modeli Scroll. Na pumptrack, dirty a street mám Dirtking.

 

Kde sa vidíš za 10 rokov? Je to hot seat svetového pohára?

Fúha, to bude ešte asi veľa práce a možno si to vyžiada aj nejakú tú zmenu prístupu. (smiech) No každopádne by som chcel čo najlepšie umiestnenia na Sveťákoch. 10 rokov je však ešte ďaleko, no stále makám naplno, tak uvidíme.

 

Mal si už nejaký vážny, prípadne kuriózny pád?

Tých bolo veľa. Boli aj smiešne, aj bolestivé. Ale najväčšie nešťastie som mal vždy na Moravsko-Slovenskom DH cupe v Hornej Maríkovej, pri Považskej Bystrici. Jeden rok som tam na road gape zlomil tlmiacu patrónu vo vidlici a dal som si slušnú hviezdicu - hlava, nohy, hlava, nohy. Rok na to ma na tej istej trati zradili tretry a dal som si supermana na najväčšom skoku.

 

 

Máš nejaké najobľúbenejšie miesto/trať, kde si vždy rád zajazdíš?

Jasné, Kubínska for life. Alebo mám veľmi rád Jasnú. Taktiež som si tento rok obľúbil Schladming v Rakúsku. Nemôžem vynechať ani trať SP v domácej Kálnici.

 

Čo ťa dokáže naozaj naštvať a čo naopak vždy potešiť?

Defekty sú za trest, najmä keď je blato. Poteší ma naopak to, keď ten defekt nevychytám a podarí sa mi zajazdiť dobrý výsledok. Tento rok sa mi napríklad celkom zadarilo a podarilo sa mi získať plný počet bodov zo Slovenského pohára.

 

Aké je tvoje najobľúbenejšie jedlo a nápoj?

Hehe, ťažká otázka. V poslednej dobe nestíham nič , tak si stále robím toasty so syrom, šunkou a špenátom. Ale zjem hocičo, čo neobsahuje hríby. Najväčší banger, ktorý som objavil za poslednú dobu v nápojoch, je jednoznačne ionťák s príchuťou zeleného čaju.

 

Akú hudbu momentálne počúvaš? Skús odporučiť aj nejakú konkrétnu skladbu

Najradšej si vypočujem jednoznačne Drum and bass. Obľúbených trackov mám veľa, zo Slovenska napríklad B-Complex - Fragments alebo klasika - Beautiful lies. A zo sveta by som odporučil asi Malux&Joe Ford - Make a threat.

 

 

Myslíš si, že sú na Slovensku vytvorené dobré podmienky pre zjazd a celkovo pre extrémne športy?

Za tú dobu, čo jazdím, môžem zhodnotiť, že na Slovenskom pohári máme kvalitné trate, no chýbajú tu reprezentačné sústredenia atď. Zatiaľ je to len záležitosť tímov a jednotlivcov.

 

Aké máš plány v budúcej sezóne? Máš v nej nejakú métu, ktorú by si chcel dosiahnuť? Prípadne chystáš nejaký zaujímavý projekt mimo jazdenia? Čo všetko sa chystáš objazdiť?

Méta je čo najlepší výsledok na Sveťáku. Čo sa týka ostatných projektov, tak popri škole a jazdení pretekov toho veľa nestíham, napríklad dnes som bol po dvoch týždňoch sľubovania pozrieť konečne svoju babku. (smiech)

 

Ďakujeme za rozhovor, ak sa chceš niekomu poďakovať, prípadne niečo odkázať, teraz je ten správny čas

Poďakovať sa chcem najmä svojej rodine, ktorá ma neustále podporuje, špeciálne otec, ktorý je ochotný šoférovať 10 hodinové trasy na preteky. Mame, ktorá musí čistiť večne špinavú výstroj a sestre, ktorá mi niekedy lezie na nervy, no niekedy zasa dobre posrandujeme. Taktiež sa chcem poďakovať aj dedkovi a babke, že aj napriek ich veku prídu pozrieť na niektoré preteky, chalanom z týmu, teamovému manažérovi, môjmu sparingovi Ivovi a všetkým ľuďom, ktorí robia preteky zábavnejšie. Díky, čaute, vidíme sa v sezóne 2018!